Followers

Thursday, March 24, 2011

Nenek ku

Name nenek aku nie Saripah umo 80+ dok kt sg buloh gak tp bkn serumah ngan mak ayah aku la.Kenape aku nk wat n3 pasal nenek aku nie adelah kerana aku syg ngan nenek aku hahahaha mcm aku sorang je ade nenek kn.Nie nenek blah ayah aku mak ayah aku la.Wlaupun dah tua tp nenek aku nie klu cite psl artis tau je dier tau....modern ok nenek aku nie.Time aku snap pix nie nenek tido kt umh mak aku sbb makcik aku bz ngan koje tu yg dok umh mak aku...ala dah biase klu diaorg bz sini la tmpat nenek aku atau pun klu nenek aku merajuk lari dtg umh nie la.Org tua kn memang jiwa sensitip skit tp kdg² org x paham.

Kadang² aku pun tension gak nk lyn huahuahua mane x nyer aku tanye org lain tp nenek dgn sepantas kilat menjwb dgn tanpa rase bsalah sabo je r.X leh nk bukak mulut nenek akan cepat mcelah huhuhu.Tp klu aku bborak ngan hubby aku x de lak nenek aku nie nk mcelah bkn nyer hubby aku ckp cina pun ckp melayu tp x de lak nenek nk join.Takde point kot.Aku jarang blk sg buloh so x slalu la jd mangsa huhuhu adk aku lak memerap je kt dlm bilik pas blk keje saje je kn nk lari kn diri.mak aku la slalu layan nenek aku,blh dpt tittle menantu mithali nie hihihih.

Nenek aku sbenarnyer bkn nyer sihat sgt aku igt lg time aku preggy nenek nk jumpe aku....makcik aku call aku x sempat nk jwb sbb time tu aku dah tido nasib makcik aku msg ckp nenek nazak nk jumpe aku.Sepantas kilat aku bsiap blk tgk nenek...nenek suh doakan dier cepat sembuh & dpt tgk cicit dier yg dlm perut aku time tu.Syukur dgn kuase Allah swt dpt nenek tgk cicit dier.

Korang kt luar sane ade nenek lg ke????klu ade syg la nenek korang seade nyer k.Dah tu g blk kg jenguk nenek korang mesti nenek korang pun rindu ngan korang gak.

7 comments:

Nur azreen ali said...

akhirnya post gak entry ni.adikmu bukan larikan diri tapi bagi peluang kat anak laki dan menantunya (merangkap ayah & mak )merapatkan silaturahim .ohohoho~

julia said...

ceh ye la tu

chia-chia fashion. said...

rindu kat nenek aku yang sdh pekak ..kalau nak cakap kena pekik..syng kat dia.

julia said...

mamachia~biase la dah tua mesti pdgran x jelas skit

yolanda diego said...

nenek sy dh meninggal 01 mei 2010. =(

julia said...

nurun~x mao sedih2 ye bykkan sedekah yassin kt nenek

blog-tips-kurus said...

ade embah wedok je..:-)