Followers

Wednesday, March 09, 2011

Mee Goreng Berlidi

Yuhhhhuuu dah lunch lom,aku ari nie lunch mee goreng lidi je bkn penyapu lidi tau.Asik mee kuning jee kite tuka lak mee lain.Mee lidi nie mkn tak muak mcm mee kuning biase tu.Klu korang x tau nk cari kt mane mee tu korang leh cari kat tesco.



Bahan² :-)
  • 1 bungkus mee lidi (direbus & ditoskan)
  • 3-4 ulas bawang merah }
  • 4 ulas bawang putih }       * kisar halus
  • 5 sudu makan cili mesin
  • 2 sudu sos tiram
  • ½ sudu kicap cair
  • 100g daging/ayam cincang
  • 5 cendawan shitake
  • 4 batang  baby carrot
  • sedikit kobis
  • 5 ketul fish ball
  • 1 biji telur
Cara² :-)
  1. Panaskan minyak masukkan bwg merah & bwg putih yg telah dikisar halus td hingga kekuningan
  2. Mskkan cili mesin & tumis sehingga terbik minyak
  3. kemudian masuk kan daging cincang & fish ball,masukkan sedikit air.Bile air hampir kering masukkan sos tiram, kicap cair & garam.Mskkan telur dan gaul mesra.
  4. Setelah bahan sos pekat boleh lah masukkan cendawan,kobis & carrot.
  5. Akhir skali boleh lah dimasukkan mee lidi yg telah ditos td & sebati kn mee dgn bahan² di dlm kuali tadi.

5 comments:

Alin Marlini said...

nampak menarik..mekacih atas ucapan julia..jomlah join 1st GA Kak Lin. Kalau menang senang skit nak bg adiah..by hand jek..lagi satu julia letaklah shoutbox..senang nak dingdong...

MrS. F!zA said...

1st time kita dgr mee greng lidi..hihihi

julia said...

A M ~ kak julia da h wat dah weeeee
M F ~ hahaha julia pun 1st time dgr tu yg g tesco cari mee lidi

Amie said...

ingatkan mee tu digoreng dengan lidi... puas belek gambar tak ada lidi pun he he

julia said...

A~hihihi mee tu cm lidi je