Followers

Sunday, March 13, 2011

Cicak Tokek

Cicak tokek tau bkn cicak tonggek jgn salah sebut lak.Penah dgr org cite psl cicak tokek tp aku x tau ape bende nyer smpai la hubby aku cite kt aku kwn dier nk cari cicak tokek nie.Aku x penah pun tgk cicak tokek nie klu cicak umh tu ade la.Cicak nie dah famous sbb ramai yg memburu cicak hutan nie huishhh smpai jutaan ringgit tu jom la carik nk hehehe.X-classmate aku dulu ade sorang org asli kn bagus klu ade contact no. leh supply cicak nie kt org.

Dah mcm buaya aku tgk

Betul ke cicak tokek nie blh mneyembuhkn penyakit hiv/aids tu sbb nilai cicak nie tinggi.Enzim dlm badan cicak tokek nie blh menyembuhkan penyakit hiv/aids,sakit kulit & asma.Tp klu cicak tokek nie yg bela punya mesti dah x power utk buat ubat,org mesti nk yg btl² fresh kt dlm hutan tu.Sape ade experience jual beli cicak tokek share la kt aku.


Ha...nie paling koman pun 1m nie

13 comments:

e.l.i.z.@ said...

xpenah amik tahu psl cicak ni.bila awk ckp pasal hiv tu, wonder jgk kan

apa2 pun geli la tgk cicak ni heheh

julia said...

eliza~mmg geli....tgk cicak yg kt umh pun geli nie kn pulak cicak besa huhu

anie,Nagoya said...

salam kunjung.terima ksih keblog kita.issshh..tak mo le cari cicak.tgk dah lari inikan nak pegang....

u hb org cina ke?

julia said...

anie~a'ah hubby cine

ATikah Mustapa said...

mumy betul ke bende ni bleh buat ubat HIV??

izahdaut said...

oo ini ler rupanya cicak ni..dot dot ek..

topimagine said...

huhu.. dengar cter kalo lebih dari 380gram leh cecah jutaan ringgit.. cicak ne sensitif ek.. kalo pegang selalu anti berat makin berkurangan.. hehe.. bos sy ngah sebok ngan urusan jual beli cicak ni :)

julia said...

AM~ntah la ade kuar kt utusan psl cicak nie leh ubat hiv x tau la btl ke x.

ID~a'ah dot2 merah

TI~tu la dgr jugak org cite leh cecah juta,kaye r sape yg dpt kn.klu cicak yg kt umh tu kn bagus sentiase je ade

cemomoi said...

geli geleman le nengoknya

Mas said...

berdiri bulu roma den nengok rupa cicak tu..he..he..

julia said...

Cemomoi~hahahaha mmg la geli besa gedabak

Mas~kikiki julia x sanggup nk tgk lame2 rase nk muntah je

SoutulMujahid said...

pernah dengar, dulu2 cicak ni buat bising kat belakang rumah sorang makcik ni. masa tu org xnak lg cicak ni...

skang ni, org pakat dok tangkap cicak ni. n dengar cerita, kaki2 pompuan yg byk beli menatang ni walaupun harganya sgt9 mahal.

julia said...

soutulmujahid~ala kdg2 yg beli tu jual kt org lain,tu yg harge btmbh mahal agaknyer