Followers

Thursday, April 28, 2011

Telur Masin Hancur

Kadang² dah x de idea nk masak per utk dinner so aku hentam je la telur masin yg ntah bape lame tperap dlm cabinet kt dapur tu.Kire ok la aku msk dr x masak tol x...hubby aku makan je ape yg aku masak janji jgn rase hampeh dah mau kedengaran kritikan pedas kuar dr mulut dier nnt huhuhu.Kelakar lak aku nk type resepi nie sbb aku main belasah je ape yg ade kt dlm fridge.Nk gelak...gelak la ek pedulik per aku janji perut aku kenyang hahahaha...



Bahan² :-)
  • 2 biji telur masin (pecahkan & pukul sebati guna garpu)
  • 2 sudu makan kicap manis * x kn nk guna kicap masin lak telur tu kan dah masin
  • 1 labu bawang besar }
  • 1 ulas bawang putih } *kisar halus
  • 5 tangkai cili padi (cincang kasar)
  • sedikit air
Cara² :-)
  1. Panas kan kuali letak minyak masak,tumis bawang merah & bawang putih yg telah dikisar tadi
  2. Bile dah kekuningan masukkan cili padi 
  3. kemudian masukkan air & kicap manis kacau sebati
  4. Masukkan pula telur masin kacau sampai air agak kering sedikit dan tutup api.

No comments: