Followers

Thursday, May 05, 2011

Telur Dadar Berkacang

Slmt ptg kengkwn sume....kali nie aku nk share resepi telur yg simple cmpur sayur skali kn senang x yah msk sayur lg.Kadang² bende simple nie la yg sedap lg² klu time lapo.Eh baru aku pasan ari nie x ujan la klu x ari² ujan mate layu smcm je.Klu Aaron tido aku pun join sekali...x de mende nk wat tido je r nk lipat baju sume dah siap lipat nk bw or menghadap lappy mata aku x memberi kerjasame so tido je ubat dier.Baru je ckp x ujan ttibe mendung lak wlaupun org ckp mendung x beerti ujan tp aku tgk mmg mcm nk ujan gak la.Eh korang tgk baju kt ampai tu bwk msk cpt kang klu dah ujan lebat abis basah.Ok la bg ssape yg nk try telur dadar nie sila² kn la ye jgn malu²



Bahan² :-)
  • 2 biji telur (whisk & cmpur garam skit)
  • 1 biji bawang besar*
  • 1 ulas bwg putih*
  • 3 tangkai cili api*            (tumbuk kasar)
  • kacang panjang (ikut suke la korang nk byk mane) * potong dadu
  • Serbuk kunyit
  • Garam & serbuk perasa
Cara² :-)
  1. Tumis bahan yg telah ditumbuk kasar tadi hingga kekuningan atau cili api garing
  2. kemudian masukkan kacang panjang,serbuk kunyit,garam & serbuk perasa
  3. Bile sayur dah agak stengah masak tuang kan telur td (mcm wat telur dadar tu ye)
  4. Terbalikkan telur & tunggu sehingga telur garing & terus angkat
  5. Tutup api & blh la dihidangkan

No comments: