Followers

Thursday, May 05, 2011

Buttermilk Cupcake

Yuhhhuuu salam u'ollz...cupcake nie aku wat mlm td saje suke suki wat mkn.Sedap gak maybe sbb letak buttermilk tu.Ari tu aku tgk kt tesco ade buttermilk nk clear stock 2 hinggit lbh je tu yg aku beli lg pun x penah wat kek gune buttermilk tu yg jakun skit.Resepi nie aku ambik kt my resepi & aku share ngan korang kt sini ye.



Bahan-bahan ( 20 biji )

  • 1 1/2 cawan tepung
  • 1 1/2 cawan gula
  • 1 1/2 sudu teh baking powder
  • 1/2 sudu teh soda bikarbonat
  • 80gm serbuk koko
  • 200gm butter
  • 250ml buttermilk
  • 4 biji telur-pukul sedikit
  • 6 sudu makan air panas

Cara-cara

  1. campurkan tepung, gula, baking powder, soda bikarbonat n garam..ketepikan.
  2. dalam mixer, masukkan oko n 6 sudu makan air panas, kacau sebentar. masukkan butter, telur n buttermilk. pukul rata.
  3. masukkan campuran tepung, pada kelajuan rendah, pukul hingga sebati.
  4. masukkan dalam papercup 3/4 penuh n bakar dalam 20min. sejukkan n hias.
  5. * 1 cawan buttermilk=1 cawan yogurt or =1 cawan susu+ 1 sudu makan cuka/jus lemon or =1 cawan susu + 3/4 sudu teh cream of tartar or =1/4 cawan susu+ 3/4 cawan yogurt tp kalau x nak wat ..guna susu aje.

No comments: