Followers

Monday, July 11, 2011

Maggie Sup

Salam...


Lunch td aku mkn maggie sup je.Untuk Aaron lak aku msk kan alphabet pasta.Oh ye maggie sup nie aku x letak cili api sbb maggie kari nie dah pedas kang klu letak cili api cherry berry aku nnt hahahha.Bahan² lak aku main sumbat je ape yg ade.



Bahan² :-)


1 bungkus Maggi Kari
1 tangkai cili merah – hiris menyerong
3 batang fish cake – potong kecil
beberapa tangkai sawi
½ sudu sos ikan
1 biji telur
1 gelas air

Cara²:-)

  1. Panaskan air di dalam periuk kecil.
  2. Masukkan mee maggi. Biarkan sehingga lembut sedikit.
  3. Masukkan cili, fish cake, perencah maggie,sawi dan sos ikan. Biarkan hingga mendidih.
  4. Masukkan telur dan kacau hingga telur masak.
  5. Tutup api dan sedia untuk dihidangkan

6 comments:

Deena Yasmin said...

cherry berry ?! ooooo ingat ape tadi hehe... tapi kn memalam buta tgk maggi julia ni tak bleh tahan kelaparan dibuatnyer... sok nk buat mcm ni la :)

julia said...

maggie klu letak sayur ngan bhn smpingan lain baru syok nk mkn klu kosong x best lak kn.mesti kt umh k.deena byk stok maggie nie ahaks....

anie,Nagoya said...

maggi satu.jap lagi nak geladah dapur.ada tak stok maggi?lapo lak lepas tawa berdekah2 tgk tv ni

julia said...

kkanie ~ maggie siap....tu la ketawa x hinggat smpai lapo dah perut tu

ieda said...

aloor dikkkk semalam baru je buat mee lidi sop .. pagi nie anak2 makan maggie lak lawan ngan sop .. uhuhuhuh pose nie :)

julia said...

dugaan pose mmg sume teringin kn kak...saba ye