Followers

Thursday, June 23, 2011

Aaron Demam

Salam....

Ari nie baru je senang nk post n3 sbb nyer ank manje aku yg sorang nie demam.Wat pengetahuan u'ollz Aaron x penah demam.Ini adelah 1st time Aaron deman & 1st time gak experience utk aku menjage Aaron demam huhuhu....mcabar beb huahuahua nk melekat 24hours je ngan mommy ngan daddy x mau haih sabo je r.

Mase ptg selasa ri tu aku rase badan Aaron panas je nasib kt umh ade thermometer leh la aku check temperature Aaron.Suhu time tu just 37°c lbh je kire dah demam la tu pas tu mlm nyer aku check lg nk dekat 38°c lak,aku cuak tol time tu terus ajak hubby aku g spital selayang.Lappy terus off cmtu je argh lantak la nyawa ank aku lg penting time tu.Smpai spital selayang kol 12.20am time mlm buta cmnie mmg parking senang je turun dr kete ade sorang uncle india tu tanye demam ye aku ckp a'ah pas tu dier ckp org ramai kt dalam.Aku ckp x per la i tgk kt dlm cmner dulu.Pas register aku pun tunggu giliran kt tmpt duduk...ramai gak bb demam musim kot.

Selang beberape minit no.giliran aku pun dipanggil tp aku igt terus jumpe doc rupenyer nurse je yg nie just utk tanye sakit ape & check temperature.Suhu aaron time tu dah 38.7°c risau tol aku suhu makin lame makin naik.Dah selesai kene tunggu lak jumpe doc kt bilik sebelah...nk tunggu lg.Dah la lembab pas tu ngan ramai org lak tu.aku tunggu smpai kol 1pg je pas tu aku blah g klinik.X kuase aku nk tunggu turn jumpe doc lgpun Aaron dah merengek nk tido ngan badan x sihat nyer lg.Kitaorg g klinik kt kepong mcm biase check suhu badan time tu dah 39°c,doc nk inject montot tp hubby aku x kasi so we ollz decide bg ubat liquid je kt Aaron.Smpai je umh bg susu kt Aaron pas tu bg mkn ubat x lame tu mate dah steam nk titon tp punye la lame nk tido kn dier penat dah zikir ngan nyanyi tp still x tutup gak mate tu.Lastly mengalah gak Aaron pun tido,x smpai ½jam bangun merengek adoyai mate mommy dah ngantuk nie.Ekceli aku tido² ayam sbb nk lap kn badan Aaron sbb takut nnt klu badan tlampau panas bb leh sawan.Bile badan aaron dah sedap mommy lap Aaron pun tido tp kejap je bangun blk merengek lg.Bg susu tido blk,mmg mcabar gak la bg aku yg baru ade ank sorang nie hikhik dah la sok nyer ade appmnt kt spital selayang.X tido mommy 1 ari tp x per sbb ank ksygn mommy punye psl...mommy rela.

Appmnt kt spital selayang nie utk Aaron gak sbb igt x dulu time lahir Aaron penah msk nicu malas la nk igt blk sbb per Aaron msk nicu sedih lak nnt.Kt sane pun Aaron merengek & menangis sbb ngantuk & demam lg.Bile dah settle je check up masuk kete Aaron terus tido sian ngantuk sgt la tu.Nasib demam Aaron x lame bile dah baik nie lasak blk la ngan suka mjerit nyer...happy mommy & daddy bile tgk Aaron dah sihat.Hanye Tuhan je yg tau perasaan mommy time Aaron demam.

Psssssttt rupe nyer Aaron demam nk pandai bdiri,slalu berdiri bpaut kt satu² bende baru blh bdiri.Good job Aaron (*peminat showdown mesti slalu dengar ayat nie)
Alolo cian ank mommy nie melepek je kt tilam

Owhhh skang starting nk nangis pesen cenggini

suke mommy bile Aaron blh gelak besa cmnie

getah pengikat rambut pun leh la jd menan kang x bg ngamuk lak

eceh wat muke gatai nmpk (^_^)

2 comments:

ucubakery said...

Macam mana aaron hari ni , mesti dah baik demam kan...
Semoga aaron cepat pandai berjalan...

julia said...

julia cek suhu dah ok tp badan panas lg.Mekacih ucu julia pun harap sgt aaron cpt pandai jln