Followers

Monday, February 21, 2011

My Lovely Son

Aaron Dzaquan B.Mohd Ridzuan Liew itulah name yg kami berikan kpd pmate ati kami.Name Aaron aku yg pilih & Dzaquan my sis yg pilih.Dilahir kn pd 4th July 2010 berat 3.04kg,d Hospital Selayang.Kenape Hosp. Selayang sbb time preggy dulu aku bleeding & buat check up kt sane.Jatuh bilik air da.....syok sgt shampoo rambut smpai tjatuh tp x sakit pun sok nyer g toilet ade darah tu yg terus g hosp.Syukur ssgt x de ape perkara buruk yg tjadi.

Mase 4th July 2010 Pukul 4lbh pg aku rase nk g toilet pas buang air ttibe ade air kuar lg aku cuci la pas tu terus masuk bilik,kluar lg air lbh byk dr yg sblm dlm ati aku ckp ohhh nie rupe nyer air ketuban tu.Patut la mlm tu pinggang aku sakit rupenyer tanda2 nk bsalin mane la aku tau x de experience.Aku tukar baju & terus kejut kn hubby aku yg tgh syok mimpi tu.Off course la dier menggelabah kn.Pas tu aku ketuk pintu bilik mak aku "mak org rase dah nk branak kot" mak aku tanye lak "ade rase sakit ke"x sakit pun huhuhu blm lg dah rase baru tau kikiki.Aku sempat blk umh aku nk ambik brg pas tu baru g hosp. selayang smpai sane kol 6pg.Kene tahan la sbb air ketuban dah kuar kn wlaupun pun jln x bukak lg.Dok la kt katil dgn x de prasaan pun sbb x rase sakit lg dah 8 jam pun x bukak2 jln lg.Pas tu nurse suh dok kt wheelchair nk bwk aku msk labour room huh time nie jantung aku dupdap²....takut btl.Doc aku mude sthn dr aku cm budak je aku tgk tp x kisah la hubby aku ade skali dlm LR tu.Still x rase sakit lg pas tu doc masuk air n induce time tu baru rase contraction tp x sakit rase geli2 je hehehe sbb anggaran mase antara contraction jauh.Bile contraction makin kerap suare aku je dlm LR tu kuikuikui nurse suh aku jgn meneran tah bile lak aku meneran time tu aku rase ank aku mcm meluru nk kuar je sakitttttttttttttttt.Sume ppuan pun time contraction rase sakit yg amat kn.Aku amat² bsyukur time deliver senang sgt push push dah kuar kpale ank aku.Tp kn ank aku kuar² x nangis aku rase bb dah lemah kot sbb air ketuban aku dah pecah lbh 18jam.Hubby aku ckp time nurse bersih kn badan ank aku baru la ank aku menangis.

Kat ward aku tgk je muke ank aku tu cm x caye je dah jg mummy :) Ok skang nie tukar mood dr happy 2 sad.Pg tu nurse dtg nk bwk sume bb² kt ward tu mandi so aku pun bg la,x kn x nk bg sume org pun bg ank masing2 kn.Aku tunggu kt katil tunggu punye tunggu ank aku x sudah² mandi lg aik bb yg lmbt mandi pun dah abis mandi nape bb aku x siap² lg.Aku tgerak nk jenguk kt tmpt mandi tu yg tinggal ank aku nyer katil je pas tu aku tdengar nurse tu tanye berat bb aku....dlm ati dah rase ade yg x kene ngan ank aku tu.Aku pun patah blk kt katil aku & terus g toilet,ade sorang nurse dtg jumpe aku & ckp ade pakar kanak² nk jumpe.X lame tu pakar kanak² tu dtg kt katil aku & bg tau masalah ank aku tu time diaorg mandi kn td.Dier ckp ank aku ttibe muntah,muke biru & tarik...asik tanye aku ade burp kn bb pas bf ke x?aku mesti la burp kn igt aku bodo sgt ke.Terus aku ckp nk tgk ank aku tu tp dier x bg dgn alasan takut aku tkejut dgn wayar yg byk kt badan ank aku.Dier suh aku g NICU bile nurse panggil nnt.APE DAH KORANG BUAT NGAN ANK AKU TUHAN YG TAU AKU HARAP KORANG DPT BALASAN NNT.

Dekat NICU aku x leh tahan airmata bile tgk ank aku bgantung ngan oksigen utk bnafas dgn wayar yg bselirat sane sini.Dah mcm bahan experiment dah aku tgk diorg buat kt ank aku.3 Hari ank aku dlm jagaan rapi dlm ward NICU tu pas tu bile dah ok pindah kt ward stabil lak dlm 2 ari je.9th July 2010 doc bg aku & anak aku blk umh sbb sume dah ok.Yahooooooooooo x saba nk blk umh.

Lepas dr kejadian nie aku mcm serik bkn serik nk pregnant lg tp serik nk deliver kt hospital selayang.Jagan marah ye klu ssape staff hosp tu bace blog aku nie....layanan korang kt aku mmg bagus tp korang careless tu je.

Time nie tgh titun


           




 

No comments: