Followers

Thursday, August 25, 2011

Scrambled Eggs Sandwich

Salam....

Yahhhhuuu lagi bape ari nk raye best nyerrr.Umh baru dlm proses nk mengemas nasib hubby tlg cuci kipas,aku gayat skit nk panjat² nie.Biskut pun lom siap lg nie sume last minit nie sume hubby aku nyer pasal la nie asik busy memanjang.Ptg smlm kol 5 lbh baru nk terhegeh-hegeh g BWY chowkit patut nyer kedai tu tutup kol 6 tp sbb ramai lg org dlm tu aku pun tawaf 3 4 kali gak la dlm tu.Ok nk cite menu sahur aku ari nie....ri nie aku wat scrambled eggs mkn ngan roti kenyang giler mkn ahaks klu dah kenyang x leh terus tido kang bertambah gemok badan kang baru tau.Cincai je masak janji perut ku happy hihihihih....





Bahan² :-)
  • 3 biji telur
  • ½ biji bawang besar (dihiris)
  • 1 ulas bawang putih (dihiris)
  • 3 tangkai cili padi (potong kecil²)
  • ½ sudu mkn kicap pekat
  • ½ sudu mkn sos cili
  • sedikit sos ikan
  • sedikit lada sulah

Cara² :-)
  1. Panaskan minyak tumis bawang besar,bawang putih dan cili padi hingga wangi
  2. Pecahkan telur dlm mangkuk.Pukul sikit dan masuk dlm kuali sambil dikacau
  3. Masukkan kicap pekat,cili sos,sos ikan dan lada sulah.Sebatikan rasa dan tutup api.



No comments: